Πύλη Διαμεσολάβησης - Δήμου Παπάγου Χολαργού

Ανακοίνωση Δημιουργίας Πρώτης Πύλης Διαμεσολάβησης για τους Δημότες Παπάγου - Χολαργού

Ο Δήμος Παπάγου-Χολαργού στηρίζει έμπρακτα το θεσμό της διαμεσολάβησης, ο οποίος εισήλθε στην ελληνική έννομη τάξη με το ν. 3898/2010,  και πρωτοπορεί με τη δημιουργία της Πρώτης Πύλης Διαμεσολάβησης.

Ανακοινώνει ότι, στα πλαίσια πιλοτικού προγράμματος και προκειμένου οι Δημότες Παπάγου-Χολαργού να κατανοήσουν το τρόπο λειτουργίας του θεσμού της διαμεσολάβησης στη πράξη αλλά και τα πλεονεκτήματα που αυτός παρέχει στους πολίτες για την επίλυση των διαφορών τους,  θα λειτουργεί στις εγκαταστάσεις του Δήμου, Πύλη Διαμεσολάβησης, όπου από την Δευτέρα 8 Ιουνίου 2015 θα παρέχονται δωρεάν:

α) Πληροφορίες για το θεσμό της διαμεσολάβησης και τον τρόπο που αυτός εφαρμόζεται στις διαφορές των πολιτών. Εφόσον τα μέρη επιθυμούν να δοκιμάσουν να λύσουν τη διαφορά τους με διαμεσολάβηση,  θα παρέχεται και σχετική ενημέρωση για τα συγκεκριμένα βήματα προετοιμασίας που πρέπει να ακολουθηθούν.

β) Υπηρεσίες διαμεσολάβησης, με σκοπό τη διάδοση του θεσμού και την αποτελεσματικότερη επίλυση των διαφορών των συμπολιτών μας σε σύντομο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με τα κατωτέρω οριζόμενα.

Συγκεκριμένα, ο Δήμος θα διαθέτει συγκεκριμένο χώρο στο δημοτικό κατάστημα που βρίσκεται επί της οδού Αναστάσεως 90 μία φορά την εβδομάδα, κάθε Παρασκευή και ώρα 15:00-17:00, τον οποίο οι Δημότες μας, κατόπιν συνεννοήσεως με την ομάδα και τη στήριξη των συνεργαζόμενων Διαμεσολαβητών του Δήμου μας, θα μπορούν να χρησιμοποιούν αρχικά για την ενημέρωση τους σχετικά με τη λειτουργία του θεσμού και εν συνεχεία, εάν και εφόσον το επιθυμούν, για τη διεξαγωγή διαμεσολαβήσεων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο νόμο 3898/2010.

Πρόκειται για μία πρωτοβουλία του Δήμου Παπάγου - Χολαργού , με αποκλειστικό σκοπό την επίλυση των διαφορών των δημοτών σε σύντομο χρονικό διάστημα σε αστικές και εμπορικές διαφορές,  η οποία  θα δώσει την ευκαιρία στους δημότες Παπάγου – Χολαργού να γνωρίσουν το θεσμό στη πράξη και να τον εντάξουν στη ζωή τους.

Η δημιουργία της άνω Πύλης φιλοδοξεί να ενημερώσει αρχικά τους πολίτες και εν συνεχεία να τους εξοικειώσει στη πράξη με το σπουδαίο εργαλείο της διαμεσολάβησης. Το άνω πιλοτικό πρόγραμμα, και ειδικότερα η παροχή δωρεάν διαμεσολαβήσεων, απευθύνεται: α) σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, οι οποίες θα πρέπει να πληρούν τα κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια που θα θέσει ο Δήμος,  αλλά και β) στον ευρύτερο πληθυσμό του Δήμου μας, με τη προϋπόθεση  το ένα εκ των δύο μερών που έχουν μεταξύ τους μία διαφορά αστική ή εμπορική, να είναι Δημότης του  Δήμου Παπάγου – Χολαργού.

Η παροχή πληροφοριών και υπηρεσιών διαμεσολάβησης είναι δωρεάν και αποτελεί μία προσφορά κοινωνικού έργου του Δήμου Παπάγου – Χολαργού προς του Δημότες, θα λειτουργήσει πιλοτικά μέχρι τέλους του έτους 2015 με σκοπό την ενημέρωση των πολιτών και τη διάδοση της διαμεσολάβησης στη κοινωνία ως Εναλλακτικό τρόπο επίλυσης των διαφορών.

Ο Δήμος Παπάγου - Χολαργού για την υλοποίηση της Πύλης της Διαμεσολάβησης, συνεργάζεται με τους κάτωθι Διαπιστευμένους Διαμεσολαβητές του Υπουργείου Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, δημότες Παπάγου – Χολαργού:

1) Νανά (Δέσποινα) Παπαδογεωργάκη (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.), τηλ. επικοινωνίας : 697 7714424 (Υπεύθυνη Συντονισμού Προγράμματος)
2) Ευαγγελία Πολυράκη, (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. , τηλ επικοινωνίας : 693 6121320
3) Νικόλαος – Γεώργιος Μιχαλινός (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ), τηλ επικοινωνίας: 693 2100716
4) Μαρία Φαροπούλου (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.), τηλ επικοινωνίας: 693 2300448
5) Αικατερίνη – Ελένη Μαρανδιανού (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.), τηλ επικοινωνίας : 697 3809484
6)  Μαρία (Μαίρη) Χατζηστρατή  (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.), τηλ. επικοινωνίας  6932284909
7)  Μαρία Σκορδίλη, (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.) τηλ. επικοινωνίας 6972512598                                                                                                   8) Παντελής Χασιώτης (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.) τηλ. επικοινωνίας: 697080892                                                                                 9) Βαλίνα Βλάσση - τηλ. επικοινωνίας: 6974977097

 

 Επίσης με όσους άλλους δημότες Διαπιστευμένους Διαμεσολαβητές, δηλώσουν επιθυμία να συμμετάσχουν στην Πύλη Διαμεσολάβησης του Δήμου.

  

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ

1. Τι ακριβώς είναι η Διαμεσολάβηση;

Καταρχήν είναι μία αλλαγή νοοτροπίας, μία ανάσα ζωής για το πολιτισμό μας αλλά και το καθένα μας ατομικά. Λειτουργεί ως θεσμός με νόμο από το 2010, έρχεται να μας απαλλάξει από τις εμμονές του παρελθόντος «θα σε πάω στα δικαστήρια γι΄αυτό που μου έκανες» και αντί αυτού να αποκαταστήσει την επικοινωνία με το γείτονα μας/ το συνεργάτη μας/ το σύζυγο μας/το συνεταίρο μας.

Είναι μία ευκαιρία για εποικοδομητική συζήτηση και πολιτισμένο διάλογο σχετικά με μία διαφορά που απασχολεί  δύο ή περισσότερα μέρη.
Είναι ένας εναλλακτικός μηχανισμός επίλυσης των διαφορών, όπου τα μέρη τα οποία έχουν εμπλακεί σε μία διαφορά, με τη βοήθεια του Διαμεσολαβητή - ενός ουδέτερου τρίτου που έχει λάβει ειδική εκπαίδευση – διαπραγματεύονται συζητώντας πολιτισμένα προκειμένου να καταλήξουν σε μία λύση, η οποία είναι αποδεκτή και από τους δύο. 

2. Όσοι δεν έχουν την εμπειρία της Διαμεσολάβησης, λένε ότι, αφού τα μέρη μπορούν συνήθως να επιλύουν τις διαφορές τους μόνοι τους ή με τον Δικηγόρο τους,  γιατί ακριβώς χρειάζονται τον Διαμεσολαβητή και τη διαδικασία της Διαμεσολάβησης;

Eάν όντως μπορούν να επιλύσουν μόνοι τη διαφορά τους, δεν έχουν παρά να το κάνουν! Μπορούν όμως τελικά να την επιλύσουν; Η εμπειρία έχει δείξει ότι μερικές φορές είναι δύσκολο να διαπραγματευτούν επιτυχώς με το άλλο μέρος. Συνεπώς η παρουσία ενός τρίτου ουδέτερου και αμερόληπτου ανθρώπου με ειδικές γνώσεις, του Διαμεσολαβητή,  που κανένα προσωπικό συμφέρον δεν προσδοκά από την έκβαση της υπόθεσης, δύναται να λειτουργήσει αποτελεσματικά στην εξεύρεση  αμοιβαίας αποδεκτής λύσης.

3. Πώς λειτουργεί η διαδικασία;

Βασική προϋπόθεση είναι τα δύο μέρη που έχουν τη διαφορά να συμμετέχουν με τη θέληση τους. Η συνήθης διαδικασία ξεκινά με μία κοινή συνάντηση των μερών με τους Δικηγόρους τους και τον Διαμεσολαβητή, όπου παρουσιάζουν τις απόψεις τους για το θέμα που τους απασχολεί. Στη συνέχεια ο Διαμεσολαβητής με το κάθε μέρος ξεχωριστά προχωρά σε κατ΄ιδίαν συναντήσεις, προκειμένου να τους βοηθήσει να καταλάβουν την ουσία του προβλήματος, ώστε να αρχίσουν σιγά σιγά να προσανατολίζονται σε πιθανές λύσεις. Εν συνεχεία ακολουθεί η μεταξύ τους διαπραγμάτευση πάντα με τη βοήθεια του Διαμεσολαβητή.  Η διαδικασία ολοκληρώνεται με την υπογραφή της συμφωνίας.


4. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της διαμεσολάβησης; Γιατί αξίζει να προσπαθήσει κανείς να επιλύσει τη διαφορά του με  διαμεσολάβηση;

Η ταχύτητα στην επίλυση του ζητήματος που συνήθως απασχολεί τα μέρη αλλά και το χαμηλό κόστος σε σχέση με το Δικαστήριο είναι τα βασικά πλεονεκτήματα. Πρόκειται για ΑΜΟΙΒΑΙΑ ΝΙΚΗ, είναι ΣΥΝΤΟΜΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ, λαμβάνει χώρα σε κλίμα ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ και ΕΧΕΜΥΘΕΙΑΣ και  δύναται να οδηγήσει στη ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ, πράγμα που δεν συναντά κανείς σχεδόν ποτέ στις δικαστικές αίθουσες. Επιπλέον με τη διαμεσολάβηση μπορεί να επιτευχθεί η διατήρηση μίας πολυετούς συνεργασίας και στο μέλλον ή η λήξη μίας επαγγελματικής συνεργασίας με έναν πολιτισμένο τρόπο.


5. Ποιες διαφορές μπορούν να επιλυθούν με διαμεσολάβηση;

Το μεγαλύτερο μέρος των υποθέσεων που οδηγούνται στη διαμεσολάβηση είναι οι αστικές και εμπορικές διαφορές με σκοπό την άμεση, ταχύτερη και οικονομικότερη επίλυση της διαφοράς, όπως ενδεικτικά είναι οι ΜΙΣΘΩΤΙΚΕΣ, ΓΕΙΤΟΝΩΝ ή ΕΝΟΙΚΩΝ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑΣ (θόρυβοι, παρκινγκ, σύνορα ιδιοκτησίας)  ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ, ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΩΝ, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ, ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΥΡΕΣΙΤΕΧΝΙΑ,  ΤΡΑΠΕΖΙΚΕΣ (ΟΧΙ ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΑ). Επίσης άλλες διαφορές που είναι επιδεκτικές διαμεσολάβησης είναι οι ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ, πλην του διαζυγίου που κηρύσσεται υποχρεωτικά με δικαστική απόφαση. Οι διαφορές όμως των συζύγων για τη ρύθμιση των περιουσιακών τους αποκτημάτων μπορούν να λυθούν με διαμεσολάβηση.


6. Γιατί η διαδικασία της Διαμεσολάβησης είναι τελικά τόσο αποτελεσματική και λειτουργεί με τέτοια επιτυχία σε τόσες χώρες;

Γιατί για πρώτη φορά μέσα από την διαδικασία αυτή  τα εμπλεκόμενα μέρη εχουν την δυνατότητα να αντιμετωπίσουν ο ένας τον άλλο αντικρυστά στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με την παρουσία των Δικηγόρων τους και να αξιολογήσουν προτάσεις και ευκαιρίες που δεν ακούστηκαν ποτέ στο δικαστήριο λόγω της έντασης και της πίεσης του χρόνου. Τις περισσότερες φορές συναισθηματικοί παράγοντες κρύβονται πίσω από μία διαφορά και όταν αυτοί αντιμετωπιστούν με υπομονή και σεβασμό, τότε τα μέρη προσεγγίσουν με μεγαλύτερη συμπάθεια το ένα το άλλο.

Επίσης μέχρι τώρα η διαφορά των εμπλεκομένων μερών αντιμετωπίζοταν μόνο από τους δικηγόρους τους. Τα ίδια τα μέρη δεν συμμετείχαν στον διάλογο. Με τη Διαμεσολάβηση τα μέρη αισθάνονται ότι έχουν τον έλεγχο των πραγμάτων καθώς και μία ευκαιρία να μιλήσουν μεταξύ τους εκ του σύνεγγυς.

7. Μπορούν άραγε τα εμπλεκόμενα μέρη να αποκαλύψουν μεταξύ τους κατά την διαδικασία της Διαμεσολάβησης οποιεσδήποτε πληροφορίες χωρίς τον φόβο αυτές να αποκαλυφθούν στο δικαστήριο, εάν τελικά η Διαμεσολάβηση δεν ευδοκιμήσει;

Όσα λεχθούν ή αποκαλυφθούν κατά την διαδικασία της Διαμεσολάβησης δεν γίνονται δεκτά ως αποδεικτικά μέσα σε μία δίκη στο μέλλον. Πρόκειται για την αρχή της εμπιστευτικότητας που διέπει όλη τη διαδικασία. Σε διαφορετική περίπτωση τα μέρη δεν θα ενθαρρύνονταν ποτέ να αποκαλύψουν πληροφορίες κατά την διαδικασία αυτή.

8. Αν μπορούσε κανείς να αναφέρει τρία (3) βασικά χαρακτηριστικά του Διαμεσολαβητή, αυτά ποια θα ήταν;

- Είναι ουδέτερος και αμερόληπτος,  δεν παίρνει το μέρος κανενός
- Διευθύνει τη διαδικασία με ψυχραιμία και ηρεμία και θέτει τους κανόνες αυτής
- Τηρεί την εμπιστευτικότητα

9. Παρέχει νομικές συμβουλές ο Διαμεσολαβητής;

Ο Διαμεσολαβητής διευκολύνει τα μέρη να συνειδητοποιήσουν  τα βασικά ζητήματα της διαφοράς τους, εγγυάται  την ορθότητα της διαδικασίας, αποσαφηνίζει τα θέματα που δεν έχουν ξεκαθαριστεί. Ο Διαμεσολαβητής δεν έχει καμία εξουσία να αποφασίζει το δίκαιο ή το σωστό. Δεν είναι ούτε δικαστής ούτε Διαιτητής αλλά έργο του είναι μόνο να διευκολύνει της διαπραγματεύσεις μεταξύ των μερών, ώστε τα μέρη να καταλήξουν σε λύση της διαφοράς τους.
Σε καμία περίπτωση και σε καμία φάση της διαδικασίας δεν παίζει το ρόλο του Δικηγόρου, ακόμα και αν έχει νομικές γνώσεις.


10. Πως εξασφαλίζεται ότι τα μέρη θα τηρήσουν τη συμφωνία;

Αν πράγματι η διαφορά τους λυθεί και «τα βρουν», τότε η συμφωνία κατατίθεται στο Δικαστήριο και έχει την ισχύ μίας δικαστικής απόφασης.

11. Και αν τελικά αποτύχει η Διαμεσολάβηση;

Μπορεί να συμβεί και αυτό. Δεν επιλύονται όλες οι υποθέσεις με την Διαμεσολάβηση. Η Διαμεσολάβηση άλλωστε δύναται να πραγματοποιείται παράλληλα με τις λοιπές δικαστικές ενέργειες των μερών. Δεν προκαλεί καμία καθυστέρηση.
Ναι μπορεί να αποτύχει, όμως μπορεί στο μεταξύ να έχει χτίσει ένα δίαυλο επικοινωνίας των μερών, που ποτέ έως σήμερα δεν υπήρχε και ίσως στο μέλλον να διευκολύνει την πρόοδο μίας άλλης προσπάθειας διαπραγματεύσεων.


12. Πόσο διαρκεί μία διαμεσολάβηση;

Εντός μίας μόνο εργάσιμης ημέρας, τα ταλαιπωρημένα από τη διένεξη μέρη έχουν τη δυνατότητα, αποφεύγοντας τη δαπανηρή και ψυχοφθόρα διαδικασία των δικαστηρίων, να καθίσουν σε ένα τραπέζι ο ένας απέναντι στον άλλον, σε χώρο που οι ίδιοι έχουν επιλέξει και να εξετάσουν τα περιθώρια επέλευσης μίας μεταξύ τους συμφωνίας, φυσικά πάντα με τη βοήθεια του διαμεσολαβητή.

13. Ποιο είναι το κόστος μιας διαμεσολάβησης;

Το κόστος της διαμεσολάβησης συμφωνείται ελεύθερα από το διαμεσολαβητή και τα μέρη, ανάλογα με τη φύση της υπόθεσης, το χρόνο προετοιμασίας και τη διάρκεια της διαδικασίας. Το ποσό αυτό μοιράζεται ισομερώς στα μέρη.
Επίσης τα μέρη πρέπει να συνυπολογίσουν στο κόστος της διαμεσολάβησης και την αμοιβή του Δικηγόρου του ο καθένας, εφόσον, σύμφωνα με τον ελληνικό νόμο, προβλέπεται υποχρεωτική η παράσταση του Δικηγόρου.
Σε κάθε περίπτωση το συνολικό κόστος της διαμεσολάβησης είναι σαφώς μικρότερο του κόστους μίας δικαστικής διαμάχης που μπορεί μάλιστα να κρατάει χρόνια και να έχει ήδη εξαντλήσει τα μέρη όχι μόνο από οικονομικής απόψεως αλλά και λόγω της ιδιαίτερης ψυχοφθόρας διαδικασίας που έχουν βιώσει τα μέρη στις δικαστικές αίθουσες.


14. Που θα βρω Διαμεσολαβητή;

Ο Διαμεσολαβητής συνήθως επιλέγεται από τα μέρη, μέσα από τον Δημόσιο Πίνακα Διαπιστευμένων Διαμεσολαβητών που τηρείται στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. (www.ministryofjustice.gr).

 

 

 

 

 

Η πόλη μας

Ο Δήμος Παπάγου - Χολαργού είναι ένας από τους δήμους της νομαρχίας Αθηνών, της περιφέρειας Αττικής που προέκυψε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης από την συνένωση των παλαιότερων δήμων Παπάγου και Χολαργού. Ο δήμος έχει πληθυσμό 47.714 κατοίκους, σύμφωνα με την απογραφή του 2001. Έδρα του είναι ο Χολαργός. Η έκτασή του είναι 8,63 τ.χλμ..

Η Δημοτική Αρχή

Επικοινωνία

  info (@) dpapxol.gov.gr
  213-2002.800
  210-6513840
  Περικλέους 55, 15561 Χολαργός